Dec 31, 2009

tahun baru masehi..

pertama,ak pn xtau knape msti ak tulis atas namer tahun baru masehi ketimbang tahun baru hijri..!!pe2 hal pn ak nk cakap jugak..
ak pnyer azam tahun baru ada dua yg simple tp penting yaitu usaha utk lebih istiqamah dlm kebaikan dan no more kdramas/kmuvis..
knape ak cakap sal istiqamah??bcoz ak sblm nie jenis org yg mudah bosan dlm aper yg ak bwat, lau borink trhadap bnde yg xelok spt boros etc2 xper r tp nie xistiqamah trhadap bnde baek spt xtdo pas subuh etc2..
then,knape ak cakap no more kdramas/kmuvis??bcoz ak da bazirkan trlalu byk mase ber"istiqamah" menonton mrk!!hmm,spjg cuti natal nie ak da tgk 4k-dramas(total eps=69) yaitu "heading to the ground","IRIS","take care of the young lady" dan "who are you" and 2k-muvis(total duration=~4hrs) yaitu "living death" dan "mother"..bygkan total mase yg ak bazirkan =69+4=73 hrs!!wasting3..!!..pas nie hopefully no more k-dramas..tp mebi k-muvis stil ok kot..memg ader nilai baek dlm cter2 uh tp cket jer (tp efeknyer besar lau dipraktekkan)

namun kegilaan ak trhadap k-dramas membwat ak ader impian baru yaitu mau blajar n kuasai bahasa korea,hehe..lau dl ak juz pk utk blaja n kuasai bahasa arab tp kini da tambah satu lg n baru2 nie ak jadi gler nk blaja bahasa jepun,mandarin,tamil tp sbb bahasa2 uh susah so ak reject n tgal bahasa korea jer (bahasa nie mudah cket compare bahasa jepun,tamil etc2 bcoz based on vowels and consonants specific mcm english gak..lau nk susah pn vocab,grammar,care gne nomor and ad hal2 laen cket..) hopefully one day ak dapat k ngra arab dan korea agar dapat ak blaja n kuasai bhsa2 itu dgn lbh baek..
so now ak nk gne mase dgn lebh baek cket dan ak mulai dgn donload n tgk "alQur'an vs Injil"(dr Zakir Naik vs dr William Campbell) serta "dialog 3mualaf vs 3 murtad" dan "muallaf vs murtadin"..
kesimpulannyer,gnelah mase sebaek mungkin agar xnyesal cam ak..
akhir kate,jadilah org yg berubah ke arah kebaikan..walLahu a'lam

faithfreedom

Setelah membaca dan meneliti beberapa part atau cuplikan bagian dari artikel faithfreedom baik yg ditulis Ali Sina,Duladi maupun siapa saja (semuanya murtadin ) dapat saya nyatakan bahwa mereka ini seolah tidak mempercayai hal2 ghaib aka xlayak beragama..Besides, aku rase fahaman atau aliran filsafat yg kuat telah mendorong mereka utk membuat kesimpulan mudah terhadap Islam dan Allah serta Muhammad..Mungkin tidak mereka fahami secara logiknya bahwa agama yg pasti benar hanya satu saja kerana tidak mungkin Tuhan memberi kebebasan kepada semua hamba-Nya untuk bebas beragama kerna logiknya tentulah Dia dah tentukan satu agama yg benar buat seluruh hamba-Nya, namun site yg mereka bukak ini membuat saya pening kerna mereka seolah menyatakan bahwa semua agama benar (bebas beragama)..macam pelik jer..!!..Besides dalam site ni,jika nk kata mereka2 ini mengajak orang masuk Kristen pun tidak jugak kerana mereka punya misi adalah kebebasan beragama dan menentang muslim (kenapa muslim saja??) :
Faith Freedom International adalah suara kebenaran. Kami berdedikasi untuk menjabarkan kebohongan Islam, dan menghentikan penyebarannya.
• Untuk memerangi teroris, kita harus memerangi Islam dulu, karena Islam adalah terorisme. Ini menjadi sangat jelas setelah membaca beberapa halaman dari Quran. Kita tidak bisa memerangi Islam dengan cara militer.
• Teroris Islam hanya dapat dihilangkan dengan penghilangan Islam itu sendiri. Sama seperti Komunis yang hilang karena pertentangan dari dalam tubuhnya sendiri, Islam pun akan hancur dari dalam. Sekarang saatnya semua eks-muslim untuk bangkit melawan binatang buas ini. Namun kami membutuhkan bantuan seluruh pihak untuk mencapai tujuan kami.

Apa yg dapat saya simpulkan dari kenyataan2 di atas (dipetik dari misi FFI tulisan Ali Sina) adalah mereka sebenarnya bukan mahu menyebarkan kebebasan beragama sebaliknya mengharap muslim lain murtad seperti mereka..saya hairan kerana jika dikatakan memperjuangkan kebebasan beragama, logiknya berilah kebebasan dan biarkanlah orang2 mau peluk Islam, depa nak takut buat apa??!! Takut sebab Islam dikatakan teroris??tidak logic langsung!!Jika muslim di Palestin dikatakan teroris maka Israel itu apa??Jika dikatakan yang terlibat dengan serangan 9/11 itu teroris maka TIM OSMAN itu sebenarnya bagaimana, apa dan siapa?? Jika dikatakan Nordin M Top itu teroris maka lihatlah pandangan ulama2 Islam mengenai orang seperti Nordin M Top, adakah mereka menyokongnya??..

Semua hal ini membuat saya teringat akan sabda Nabi SallalLahu alaihi wa sallam yaitu org Yahudi dan nasrani tidak akan redha dengan kita (muslim) selagi kita tidak mengikuti mereka..bayangkan jika para murtadin ini yg statusnya bukan calang2 kerana ada antaranya adalah bekas imam berjaya meracuni fikiran muslimin hingga menjadikan lebih ramai murtad, siapa yang akan bertanggungjawab??Tidak mudah untuk mematahkan gerakan yang tidak mahu melihat tertegaknya Islam di muka bumi, lihatlah bagaimana ulama’2 dan tokoh2 Islam akhirnya dibunuh (syahid) kerana takutnya mereka2 ini kepada Islam..saya pernah terfikir kenapa mesti Islam yang menjadi sasaran, adakah kerana Islam salah??jika begitu kenapa agama lain tidak menjadi sasaran??Jika Islam terror maka mengapa Kristen dan zionis Yahudi tidak dijadikan sasaran??sedangkan Kristen dan zionis Yahudi terlibat dalam penaklukan terhadap negara2 Islam sejak dulu lagi..Ingat Tanah melayu dulu dijarah kerna Gereja di Barat (British, Belanda, perancis dll) takut dengan perkembangan Islam di Tanah Melayu serta kepulauan di sekitarnya..

Namun untuk menentang mereka tidak mudah kerana seperti dinyatakan di atas, para murtadin itu bukanlah calang2, mereka mengguna dalil dari al-Quran (dan tafsir) dan hadis (serta syarah) serta kitab2 sirah (setelah dicuplikan dan ditafsir sesuka mereka) sesuka hati mereka(xikut kaidah yang betul) untuk menghujahi kembali Islam..Lihatlah apa yang telah terjadi di IAIN, Malang dll(youtubing penghujatan alQuran di Malang, penghujatanIslam di kampus IAIN Bandung)

Sanggupkah kita terus berdiam diri??Jika Ilmu tiada di dada maka perlulah kita mengisinya..Ketahuilah salah satu ciri ilmu yang bermanfaat adalah menambah keyakinan kita kepada Allah dan menjadikan kita lebih takut kepada-Nya (jika makin jauh dan berani menentang-Nya itu dah jadi ilmu sesat!!)..

Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai faithfreedom try google faithfreedompedia, download offline version dan bacalah, kalau berani la..!!sbg preparation,bukak dl youtube: alQuran vs injil, muallaf vs murtadin atau muslim vs Kristen atau mane2 sumber yg boleh dipercayai spt buku "Islam Dihujat:Menjawab Buku The Islamic Invasion(Karya Robert Morey)" oleh Hj. Irena Handono,et al..sebenarnya aku pun xabes bace n tgk lagi,hehe..
"penin2, xperasan lak aku trgne kejap saya kejap aku!!"

Kesimpulannya, dalam kita menjalani hidup seharian janganlah lupa untuk meningkatkan kefahaman kita terhadap Islam, agama yang kita anuti..
Akhir kata, janganlah kesibukan dunia menghalang kita dari mendapatkan ilmu yang bermanfaat..WalLahu a'lam