Feb 14, 2010

fuh,lega..

syukur pd Ilahi Rabbi, akhirnyer siap jugak keje ak!!stlh berhempas memulas slme satu hari 2 malam brjaye gak ak siapkan..dkat blog ak nie,ak saje jer nk habaq mai rase lege dan amat legenyer bak kate sorg mulhid(Karl Marx k sape,ak lpe..), "kepuasan idop pd keje" yg ak dgr dari ceramah saifulIslam us Hasrizal

selame ak idop kat bumi Jakarta ni,ak rase nilah ntre keje yg bwat ak xlene tdo, xlalu makan, xmau mandi, makan xlalu, mandi kebau, tdo tringat dll!!..bese hal mcm ni brlaku kalau..(agak sndirilah yer)..ble dah slsai dan stop, mulelah kpale pusing!!tp xper,pasni bley rest secukopnyer..hopefully ak bley tdo dgn aman spt sorg teman uh, wiken ni tdonyer awal dan brkualiti,ak amat brbngge punyer kawan yg tdo awal nie coz ak sndiri susah payah utk tdo awal..!!

cakap pasal tdo ni, ak trpk, kalaulah stp kali ak tdo ak leh mimpi ap yg ak nak, ak harap ak mimpi blajar ap yg perlu cam subjek utk xm, BA dll bcoz mudah cket, ble bgn jer dapat ilmu baru, tdo jer dpt ilmu baru lagi..so barula tak sie2 tdoku itu..tapi hrpn hanyer tgal hrpn,ntahla bley jadik k tak bnde2 mcm tu..tmbhn lak, tdo dala tanpe adab sopan dan etika tdo sorg muslim..tdo main tgkp muat jer, rase nk terlentang, ye trlentang n lau nak mniarap mniarap, lau ngantok yg amat tak wudhu' n doa dl dll..kalau ,mcm nilah, cmne tdo nk diplhre malaikat dan mcm mane nk mudah bgn tdo serta cmnelah lau mninggal tyme tdo??!!

dl tyme skul agame, mnjadi satu lrgn utk tdo dgn pakai suar pndek atau dedahkan aurat bcoz d snior cakap, bygkan lau kte meninggal tyme tdo, adekah kte nak mninggal dalam k'an aurat trbukak?? (hakikatnyer, smue manusia akan ditanggalkan dl pakaian sblom dimandikan)..ak takderla pake suar pendek tyme tdo, cme tyme mandi or mase pake kain plikat(amat jarang) jer..

finally, ak pn da tak tahan pening..kne rest dl, tp mampukah ak tdo??awal sgt ni..!!

No comments: