Jun 11, 2010

Ilmu dan fitnah

BismilLahirRahmanirRahim

 Di sini aku mahu berkongsi something yang mungkin bagi sesetengah orang penting dan mungkin ada yang menganggapnya tidak penting. Ini adalah berkaitan pembohongan dan fitnah terhadap agama Islam yang suci ini. Dan moga kita semua dipelihara oleh Allah azza wa jalla dari segala fitnah yang mana makin lama makin berat dan menjadi2 dan paling utama mohonlah perlindungan-Nya dari fitnah Dajjal la'natulLah sebagaimana dianjurkan oleh RasululLah sallalLahu 'alaihi wa sallam.

Allah azza wa jalla telah mengingatkan kita mengenai fitnah dan keperluan untuk menyelidiki kebenaran suatu berita yang disampaikan oleh orang2 fasiq seperti firman-Nya dalam surah al-Hujurat ayat 6 yang bermaksud,
"Wahai orang2 yang beriman! Jika seorang yang fasiq datang kepadamu membawa suatu berita , maka telitilah kebenarannya, agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kebodohan (kecerobohan), yang akhirnya kamu menyesali perbuatanmu itu"


 Untuk mengetahui mengenai kebohongan tersebut, sila2lah ke laman di bwah ini:
http://www.themodernreligion.com/misc/hoax/convert_boy5.htm
http://www.themodernreligion.com/misc/hoax/quran_dna.htm

Dan yang ini, walau tidak secara langsung terkait dengan agama Islam namun fitnahnya amat berbahaya kerana dia sampai mengaku sebagai tuhan!! SUBHANALLAH!!
http://exposedsaibaba.blogspot.com/

selain itu, satu usaha oleh sekumpulan pakar IT Pakistan telah dilakukan bagi recounter facebook yang terlibat dalam mempromosikan event "Everybody Draw Mohammed Day" yang mana merupakan satu fitnah yang besar terhadap Islam walau apapun alasannya. Nak tahu lebih lanjut, sila2lah ke wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/MillatFacebook
http://en.wikipedia.org/wiki/Everybody_Draw_Mohammed_Day
p/s:aku hanya mampu terdiam bila tengok list yang ada dalam laman ini http://dunia.vivanews.com/news/read/129180-swedia negara termaju di_bidang teknologi
p/s/s: hopefully apa yang telah, sedang dan akan kukongsikan bukanlah suatu fitnah!! Kalau tak, maka tergolonglah aku dalam golongan yang zalim dan yang dijanjikan neraka, nauzubilLah min zalik. Dan untuk itu aku harap ssp yang ada maklumat yang berbeza dari apa yang aku bagitahu sila2lah share untuk sama2 kita mencari yang mana adalah kebenaran dan mana kebohongan dan fitnah.

2 comments:

imamuslim said...

salam..

jazakallah for the link. menarik2 =)

p/s: cantik background.haha XD

'abduH said...

wa iyyak..
haha,da tukar balek atas sbb2 tertentu..