Nov 5, 2010

jom sama2 fikir!!

salam sejahtera,

aku tak tahu kesahihan video yang akan ditunjukkan nanti (dari youtube), tapi agak menarik untuk kita sama2 fikirkan dan renungkan, adakah benar atau tidak.

bagi yang takmau ambil kisah pun tak apa, tapi kita diwajibkan pelihara diri sendiri dan hati2 terhadap fitnah dan tipu daya (dalam Islam, setahu aku, haram sengaja dedahkan diri kepada fitnah)

tapi still aku nak share sebab rasa berbaloi untuk dishare.
sebarang rasa tak puas hati or sesiapa rasa video ini patut diremove (kemukakan sebab, jika logik aku delete post) sila beritahu..

part 1

part 2



 tringat satu link dari blog sorang kawan yaitu link ke sishopaholic, aku takder idea nak komen apa. Nak kata dia nak malukan umat Islam, dia dah terlebih dahulu malukan diri sendiri. Nak kata dia nak rendahkan umat Islam, dia yang terlebih dahulu rendahkan dirinya!! Maka, apa tinggal pada dia?. Nak kata dia nak hina umat Islam dan tempat suci serta masjid paling utama umat Islam, dia dah terlebih dahulu menghinakan dirinya terhadap seluruh dunia!! Jika pembuat dan model itu dapat hidayah, aku rasa perkara utama yang akan jadi penghalang diaorg untuk jadi lebih baik adalah hal2 sebegini sebab secara psychology, kita takut akan kata2 orang bila kita ubah pendirian kita 180 degree!! Even dia insaf dan convert to Islam, pasti akan sentiasa ada pendapat dan pandangan2, "dulu, dialah yang paling .." etc2, so secara tak sengaja dia dah timbulkan satu ujian buat diri sendiri untuk berubah!!?? Teringat satu kata2, "rasa marah akan satu kejahatan hanya sekejap, bila teringat akan balasan yang akan diterima di akhirat, maka akan timbul rasa kasihan"(kurang lebih macam itulah).

walLahu a'lam..