Nov 27, 2012

Perang

bismilLahirRahmanirRahim

Mendapat jemputan ke majlis pernikahan
AlhamdulilLah, moga Allah memberkati kalian semua =)
Moga dari kalian terbentuklah keluarga2 dakwah dan tarbiah yang melahirkan zuriat penerus cita2 ummah, menegakkan kalimatulLah di muka bumi!!  aqidah, ibadah, dakwah, khalifah itulah tugasan kita =)

Strategi perang antara lain adalah trick, helah, propaganda. Ia bertujuan melemahkan motivasi musuh. Doa, boikot, menentang face-to-face, cahaya iman, mutabaah amal, kesatuan harakah, kemantapan langkah semuanya mampu menimbulkan kegentaran pada musuh!! Itulah yang kita kehendaki. Perang ini jika dilihat dari segi persenjataan mungkin kita kalah tapi jika dinilai keyakinan dan mentaliti maka rakyat Ghazzah ada advantage.
Mengapa umat Islam tidak takut berperang? kerana mereka yang benar2 yakin akan janji dari Rabb-nya pasti tidak akan takut untuk mendapatkan syahid. Itulah pentingnya confidence!! Yakin dengan apa yang kita pegang (aqidah, syariat)

Mengapa dalam facebook kita banyak sebarkan berita2 perang isu Ghazzah, Syria dll? Agar dengan itu dapat disampaikan inti dan sekaligus mesejnya diterima pihak musuh. Apa mesejnya? Mesejnya agar para musuh2 Allah itu menjadi gentar kerana seluruh manusia menolak perjuangan mereka. Kenapa? Mentaliti manusia, yang sedikit pasti akan rasa lemah semangat, dan lain2

Cita2 setiap laki2 muslim aku yakin adalah untuk menjadi mujahid dan syahid

“Barang siapa yang mati dan belum berperang dan tidak terlintas dalam dirinya untuk berperang, maka dia mati dalam prilaku orang munafik”.(H.R. Muslim) (from mati syahid)
juga baca cita2 mati syahid

Namun di sela2 itu, kita pasti sering terdengar ungkapan, "sebelum kamu sanggup mati untuk Islam, kamu harus dan wajib sanggup hidup untuk Islam". Fahamkan!! Jika kita dalam kehidupan seharian tiada mujahadah dan jihad, maka bagaimana dapat kita impikan syahid tadi? Ingatlah, orang2 yang jiwanya kental dan berani mati demi Islam bukanlah orang2 yang lemah jiwanya untuk hidup sesuai ajaran Islam!!
Betulkan fikrahmu dan berjalanlah bersama para pejuang di jalan juang

Sungguh, al-mautu fi sabililLah asma' amanina
namun ungkapan awal Allahu ghayatuna, ar-rasul qudwatuna, al-Qur'an dusturuna, al-jihad sabiluna juga tidak boleh dipinggirkan!!

Aku? Bercita2 untuk hidup dan mati demi Islam!! Doakan aku dikurniakan taufq, hidayah dan kekuatan serta ketetapan hati =)

ALLAHU AKBAR
Allahumma a-'izzal Islam wal muslimin!!

Salah silapku sila betulkan
walLahu a'lam

No comments: